HTML

Cogito ergo sum!

Mindenféléről

Friss topikok

  • vajdasagi: @Jankove: Az internet a jövőnk, akár jobb lesz az, akár rosszabb az internet által. Nem lehet megá... (2014.11.03. 13:32) Miért verte ki a biztosítékot a netadó?
  • Fruzsi30: 화이팅 HWAITING! Saját magadért is... Első sorban magadért és a többi úgyis jön! :D Saranghae... (2013.12.02. 19:15) Közel a padló
  • mcse.hu: Már késő van, Bogika nem mehet le a játszótérre :) (2013.11.20. 13:49) Én...

Címkék

2013.11.19. 14:41 minari

Én...

Önfeledten daloltam az utcán. Hülyének néznek? Kit érdekel? Fülemben az MP3 lejátszóról üvöltött a zene, amit én is beleüvöltöttem a nagyvilágba. Ja, hogy ki vagyok én? ÉN vagyok. Nincs korom, nincs nevem, nem vagyok senki. ÉN vagyok. Olyan sokáig voltam valaki más, hogy most már ÉN akarok lenni.

Meg is állapodtam erről magammal, elég békésre sikerült a megegyezés. Vajon mi történhetett volna, ha mondjuk kiakadok magamra, és mégsem tudok megegyezni? Hát az gáz lett volna.

Önfeledt dalommal azt ünnepeltem, hogy végre nem kell megjátszanom magam. Olyannyira átéreztem már ezt az önszerepet, az énjátékot, hogy eszembe sem jutott felvenni az álarcot, amikor szembe jött egy autó.

Intettem, vigyorogtam, az illető csak morcosan visszanézett rám és elszáguldott. Ő még viselte az álarcát. Én már tudtam, mennyire nehéz kiszabadulni az örökös taposóból, és nem irigyeltem a többieket, akik még benne voltak.

Aztán egyszer csak megláttam. A tegnapi eső egy kis tócsát hagyott az úton, és én pont belenéztem. Bár ne tettem volna. Mikor megláttam önnön arcomat, a maszk nélkülit, elborzadtam. Ez vagyok én? Nem csoda, ha morcosan néznek majd rám, de azért örültem. Örömömet semmi nem zúzhatta szét, még rusnya, sárgásbarna bőröm látványa sem. Elvégre nem vagyok zombi, vagy ilyesmi, csak egy maszk nélküli ember.

Hányan lehetünk még? Mikor fogják felfedezni a többiek, hogy én már nem viselem a torz tükröt? Mert a maszk tulajdonsága az volt, hogy saját arcodat valaki máséban nézve szépnek találtad. Micsoda baromság. Mintha ettől bármi is változna. Ámbár, ha belegondolok, valóban minden megváltozott ettől. Könnyebb volt úgy elviselni az örökös körforgást, a napok egyhangúságát. Egyfajta védelmet nyújtott önmagunk, és a világ ellen. Világ. Hm. Milyen ironikus ez is. Az én világom például nem állt másból, mint a reggeli felkelésből, a készülődésből, a gyerekek óvodába cipeléséből, aztán az otthoni teendőből, munkából, megint otthoni teendőkből és lefekvésből. Másnak más jutott. Van, akinek gazdagság, jómód, de van, akinek az örökös szűkölködés. Végülis mindenkinek el kellett játszani valamiféle szerepet, nekem, akkor épp ez jutott. Nem irigykedtem, és nem sajnálkoztam. A maszk közönyössé tett. A szél az arcomba fújt, nekem pedig nagy kedvem lett volna azonnal visszafújni, de inkább egy nagyot kacagtam felé. Ekkor újra és újra megfordult, körültáncolt, szinte bíztatott, hogy énekeljek neki, amire ő táncol. Egy-egy falevelet is táncba hívott, aztán a lábam körül köröztek, végül kissé távolabb leejtette őket, puhán, lágyan. Énekeltem.

Hamarosan hazaérek - futott át az agyamon - és kicsit lassabban lépkedtem, hátha már el is tűnt a ház. Befordultam az utcába, de a ház nem tűnt el. Nem tűnt el a kulcs sem, ami az ajtót nyitotta. Nem tűnt el az életem sem, ami a házban várt. Beléptem, és éreztem, hogy az álarc szépen visszakúszik az arcomra, de én már nem voltam ugyanaz. Tudtam, hogy milyen nélküle…

2 komment

Címkék: gondolat álarc Én


A bejegyzés trackback címe:

https://minari.blog.hu/api/trackback/id/tr105644007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fruzsi30 2013.11.19. 18:51:52

Sunbae!
Mit írhatnék, amit még nem mondtam el?
Maszk nélkül vagy TE az egyetlen, az igazi, az ember. S ha már itt vagyunk, a GONDOLKODÓ ember, ami legyünk őszinték, manapság elég ritka...
Főleg az a típus, aki nem hazudik még önmagának sem. Nehéz lépés, nehéz döntés, de döntés, s onnan kezdve a nehézségekkel együtt egy fantasztikus utazás veszi kezdetét. Kinek kellek maszk nélkül? Ki az, aki értékeli a gondolataimat, s nem csak értékeli, de érdekli is? Kihez lehet fordulni, amikor a füledig ér az a bizonyos...
Mert van, amikor addig ér, van amikor az a gyönyörű élet bizony-bizony szürke és sáros. De akkor jön valaki, megszólal az a bizonyos zene-ének (rap...) s egy csapásra átbillensz. Persze olyan is van, amikor ennyire nem egyszerű. De akkor is van egy másik út, amit saját döntésed alapján és nem a külső hatásokra jársz be.
Kell, hogy legyen értelme és célja. Nem az, hogy valakinek vagy valaminek megfeleljünk. Nem akarom azt hinni, hogy a megfelelés az út. Az én utam a saját döntéseimmel bonyolított- egyszerűsített játszótér. Én élvezem! Jössz velem? :-)

mcse.hu 2013.11.20. 13:49:12

Már késő van, Bogika nem mehet le a játszótérre :)
süti beállítások módosítása